Search
  • Darius Žukauskas

Maištininkė šv. Kotryna Sienietė




Lygiai prieš metus pradėjome muziejaus kūrinių įkvėptų istorijų tinklaraštį. Pirmąjį įrašą skyrėme Šv. Kotrynai Sienietei ir jos mistinių patirčių top trejetui, o šį kartą dar pora įdomybių apie ją.


Pasakojant apie ją lankytojams, kartais nuskamba žodis “maištininkė” (iš maištininkių kampo, nes šalimais kaba paveikslas su šv. Tekle, kuriai taip pat toks apibūdinimas labai tinka ).


Kodėl maištininkė?


Gyvendama XIV a. Sienoje, tuometinėje visuomenėje ji, sulaukusi tekėti tinkamo amžiaus, turėjo teorinę galimybę pasirinkti tarp dviejų gyvenimo kelių: ištekėti arba tapti vienuole. Visgi Kortyna išdrįso maištauti ir pasirinkti trečiąjį kelią.


Kaip tai įvyko ir koks gi tas trečiasis kelias?


Tėvai norėjo merginą ištekinti. Kotrynos nuomonė šiuo klausimu buvo kitokia, tad ji nusikirpo plaukus ir apsirengė nuskurusius drabužius, siekdama atsikratyti savojo moteriško žavesio. Po kurio laiko Kotryna savuoju maištu tėvus sugebėjo įtikinti atsisakyti vedybų minties, bet į vienuolyną ji irgi nebuvo išsiųsta. Kotrynai buvo leista pasilikti namuose, nuosavoje celėje, kur ji galėjo pamaldžiai gyventi.


Netoliese būta dominikonų vienuolyno. Nors mergina kasdien dalyvaudavo ten vykstančiose Šv. Mišiose, bet į vienuolyną stoti neketino. Vėl ryžosi aplinkinius stebinančiam žingsniui, kai sumanė prisijungti prie vienuolyno “tretininkių” grupės, įvairiais darbais padėjusios vietiniams žmonėms. Kuo tai stebina? Ogi tuo, kad tuomet į tokias grupes buvo įprasta priimti gerokai vyresnio amžiaus našles (čia vėl iškyla žodis “maištininkė”). Pradžioje sulaukusi neigiamo atsakymo, Kotryna galiausiai pasiekė savo. Jai buvo leista prisijungti. Naujai “Trečiojo ordino" narei buvo suteiktas vienuolinis abitas.


Tad štai kodėl maištininkė ir štai koks tas trečiasis kelias.


8 views0 comments